BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Devinta diena Kroatijoje

Kadangi vakar salsos mieste Rovinji negavom nakvynės dviem naktims, nusprendėm, kad šiandien reikia judėti į Pulą. Be to, girdėjom labai gerų atsiliepimų apie šį miestą. Labai sužavėti nelikome, daug jaunimo, matyti, kad studentiškas miestas, taip pat industrinis, daug kranų uoste. Pulos įžymybė - senovinis romėnų amfiteatras, kaip rašoma knygoje, vienas iš šešių didžiausių išlikusių pasaulyje.

Pasivaikščioję po senamiestį, pajudėjom už miesto, kur paplūdimių zonoje norėjome susirasti apartamentus ir pratinginiauti likusią dieną pliaže. Ir vėl mus pasitiko Rovinji iššūkiai: šį kartą niekas nenorėjo nuomoti vienai nakčiai. Karštis alinantis, pats vidurdienis, dauguma savininkų pasislėpę miega šaltuose kambariuose. Kol prisiskambini į duris, kol apeini visą namą ir randi ką nors, jau sugaišti svarbias minutes, o tik vėliau pamatai sunkų galvos pakraipymą: “Ne, vienai nakčiai tikrai nenuomosim.” Henrikas, leidęs man kelis namus praleisti ir pailsėti šaltoje mašinoje, pasitelkia sunkiąją artileriją, sako, kad jokia močiutė pamačiusi mano didelį pilvą ir liūdnas akytes neatsilaikys. Ir pasiseka, deja, močiutės apartamentai mums per brangūs, bet ji labai nori mums padėti, tad pažadina savo kaimynę. Ši net pasako, kad jos mums per brangūs ir ji turinti pigesnį pasiūlymą. Pagaliau pas trečiąją bobutę mums pasiseka, nors kambarys ir brangiausias kokiam esame apsistoję, bet toliau jau nebeleidžia ieškoti ne tik svylančios galvos, bet ir besilydantis asfaltas. Gerai, kad rytoj jau trauksim į šiaurę link namų, nes karščiai mums nebepatinka…

Keletas pastebėjimų ir patarimų iš mūsų kelionės, kurie galbūt padės kitiems tokiems kaip mes:

• Nesame tikri, ar čia tik sutapimas ar iš tikrųjų taip yra, bet Istrijoje (Kroatijos šiaurėje) apartamentai brangesni nei pietuose, be to, juos labai sunku gauti. Rovinji, aišku, taip buvo dėl salsos festivalio, bet Puloje mums sekėsi ne ką geriau… Taigi jei norite mažiau vargti, pietuose galite patys ieškotis apartamentų, o šiaurėje patariame užsisakyti iš anksto.  Beje, nuleidę rankas užsukome ir į porą viešbučių, bet išgirdę kainą net žagtelėjome (150 eurų, o tai yra 3-4 kartus daugiau negu mes vidutiniškai išleisdavome).
  • Vis dar neapsisprendžiame, ar verta keliauti po visą Kroatiją nuo pat pietų iki šiaurės. Iš vienos pusės, Kroatija labai panaši ir šiaurėje, ir pietuose, ir atrodytų, kad užtenka pamatyti tik vieną dalį, bet iš kitos pusės, nepamatyti Dubrovniko, Splito, Trogiro, Šibeniko, Opatijos, Rovinjio reiškia nepamatyti nieko Kroatijoje. Taigi spręskite jūs, mes tik išsakome savo nuomonę ;-)
  • Apartamentų paieška užtrunka ir labai vargina ypač po ilgesnės kelionės ir per tokius karščius. Geriau apsistoti vienoje vietoje porą naktų. Beje, taip ir pigiau, derantis už porą naktų visada būna nuolaidėlė… Visgi, aišku, atsiras pora žmonių, tokių kaip mes, kuriems šitas patarimas negalioja. Kad ir kaip buvo gražu ir gera keliose vietose, nakvoti ten dvi ar daugiau naktų negalėčiau, juk tada nebūtų ką veikti vakare: apžiūri naują miestuką, pasidegini trupučiuką, pasimaudai ir reikia judėti į priekį, juk tiek daug dar liko pamatyti…
  • Po vakar fiasko su vakariene prabangiame restorane pačiame Rovinjio centre padarėme išvadą, kad geriau rinktis mažesnius nuošalesnius restoranėlius ir kavinukes, nes jie neturi tiek klientų ir siekia patiekti kokybišką maistą, o didžiuliai populiarūs restoranai ir taip sulaukia visų praeivių ir patiekia sudžiuvusią mėsą…
  • Henrikas su manim gal ir nesutiks, bet aš manau, kad neverta keltis į Kroatijos salas. Mes aplankėme Hvar salą. Sumokėjome krūvą pinigų už keltus, pralaukėme eilėje valandą, o įspūdis toks pat kaip ir visoje Kroatijoje, tai gal geriau tuos pinigėlius išleisti išvykai su laiveliu, kurios čia yra organizuojamos kiekviename miestuke.
  • Mūsų didžiausias ir geriausias atradimas - apsistoti ne pačiame mieste, o kažkur už miesto prie paplūdimio. Dieną gali mirkti vandenyje, nes kai karšta vis tiek nesinori vaikščioti po miestą, o kai atvėsta, nueini pasigrožėti miestu. Arba galima net neapsistoti dideliame mieste, o rasti mažus miestukus už jo, taip mes padarėme su Dubrovniku (apsistoję Cavtate), su Splitu (apsistoję Marinoje) ir su Šibeniku (apsistoję Primoštene). Patys geriausi atsiminimai kaip tik ir liko iš mažųjų miestų. Taigi sėkmės ieškant paslėptų Adrijos perlų ;-)
  • Kalba. Kroatų kalba yra tarsi rusų ir lenkų kalbų mišinys. Jei moki jas, gali lengvai susikalbėti svarbiausiais reikalais ir beveik visada supranti, ką jie šneka. Taip pat beveik visi kroatai kalba vokiškai, turbūt dėl to, kad čia turistų iš Vokietijos daugiausia, o juk visi nori užsidirbti iš turistų. Maždaug pusė žmonių susikalba ir angliškai. Šiaurėje daug kas kalba ir itališkai. Kartą, kai nebuvo kur dėtis, šnekėjom ir prancūziškai, tiesa, kroatas daugiau itališkai, o aš prancūziškai, bet puikiai vienas kitą supratom ;-)
  • Keliauti nuo birželio 17 dienos į Kroatiją nepatariame, per daug karšta. Miestų per karštį nepamatysit, net pliaže akmenys per karšti vaikščioti, o saulė tuoj pat nusvilina odą. Mūsų nuomone, idealiausia važiuoti nuo birželio pradžios iki vidurio.
  • Jūra ir paplūdimiai. Jūra labai sūri, gana šaltoka ir be galo žydra. Smėlėtų paplūdimių neradome, nors meluoju, radome 5 metrus smėlėto paplūdimio vaikams. Visur vienokio ar kitokio dydžio baltų akmenukų paplūdimys. Jei turi kokį kilimėlį ar kietesnį paklotėlį, pakankamai patogiai pagulėsi. Mes išsisvertėmė tiesiog su rankšluosčiais. Batai - būtinas dalykas lendant į jūrą, nes ežių matėme daug. Jei nerasite kur jų pirkti Lietuvoje, tai žinokite, kad čia juos parduoda kiekviename mieste.
  • Dabar trumpai apie kainas, jei norėtumėte suplanuoti savo kelionės biudžetą. Apartamentus nuomojomės nuo 25 iki 50 eurų. Buvome nusistatę didžiausią sumą 40 eurų ir beveik visur neperžengėme šios ribos, išskyrus Istriją, kuri nepasirodė tokia svetinga ir jau nuleidę rankas ėmėme kas liko. Beje, visi mūsų apartamentai buvo su balkonėliais/terasomis ir nuostabiais vaizdais į jūrą, taigi negalima sakyti, kad ieškojome pigiausio. Dažniausiai atvirkščiai, pasirinkdavome gerą vietą, kur norėtume gyventi, ir tada jau žiūrėdavome, ar galime ją įpirkti. Tad norintis galėtų čia sutaupyti dar labiau, mes tiesiog negalėjome nakvoti šalia nuostabios jūros ir nematyti jos pro langą…
  • Maistas. Jau turbūt šimtą kartų girdėta, bet kainos čia tokios pat kaip Lietuvoje. Tiek kavinėje, tiek parduotuvėje. Nors iš pradžių maniau, kad gal kavinėse brangiau, bet vėliau pagalvojau, kad aš turbūt nelabai žinau kainų restoranuose Vilniaus centre, manau, būtų panašiai. Beje, mėgstantiems jūros gėrybes paragauti jų čia būtina, šviežios ir skanios. Kalmarų lėkštė kainavo nuo 20 iki 40 litų.
  • Keliai. Mokami keliai idealūs, galima lėkti kiek širdis geidžia, nes policijos mokamuose keliuose nematėm nė karto. Tuo visi ir naudojasi, nes daugelis lėkė pro mus kaip pro stovinčius. Nors GPS porą kartų sakė, kad mokamuose keliuose stovi radarai, bet mes nematėm nė vieno. Nemokami keliai labai vingiuoti, daug kur siauri ir netgi pavojingi. Vadinamasis Adrijos kelias, nors ir labai vaizdingas, bet nuobodus važiuoti visą dieną iki pat Kroatijos pietų, nes eismas lėtas.
  • Parkingas. Miestų centruose visur mokamas (nuo 2,5 iki 5 Lt už valandą). Pavažiavus apie 1,5 km nuo centro daug kur galima rasti nemokamą.
  • Kuras. Pigesnis nei Lietuvoje, apie 4 Lt už litrą.

Sėkmingų kelionių visiems, kas kelsit sparnus link Kroatijos. Lauksim jūsų įspūdžių.